Propostes per al dia D+1
Aportacions per al debat
Catalunya Business Friendly

Entrades


Partint de les bases del futur econòmico-empresarial que hem introduït a la presentació d'aquest conjunt de propostes, i amb la vista posada a l'ADN del teixit empresarial majoritari de Catalunya, entenem que la legislació mercantil ha d'adequar-se per contribuir d'una forma decidida a evitar que l'Administració es converteixi en el temut llast que intentem combatre, i del qual n'hem estat, i n'estem encara, patidors. Per aconseguir-ho publiquem aquest recull de propostes, on les noves tecnologies tenen un paper essencial, però on les diferents legislacions específiques tenen la missió implícita de marcar les línies vermelles a partir de les quals les…

L'aspecte que sí que proposem adequar és l'inspector i el règim de sancions. Si l'Administració compleix amb els objectius que sol·licitem en els posts publicats i per publicar, bàsicament els de rigor, seriositat i agilitat, es pot obviar perfectament la penalització de les transgressions mediambientals amb penes de presó. Fins i tot amb sancions administratives que, en molts casos, no s'arribaran a cobrar, generant automàticament costosos procediments que, en quedar en atzucacs, només serveixen per deslegitimar el poder executiu i el judicial, extrem aquest que en el present document afirmem que s'ha d'evitar sempre. Si es compleixen els condicionants que…

En aquest punt, hem de partir de la realitat empresarial que hi ha a Catalunya, que té un munt de virtuts en la societat canviant i global en la que ha de competir: l'espessa xarxa de pimes que la integren. Però també hem de ser conscients de les demandes de la competitivitat global, que en molts casos exigeixen paquets complets de productes o serveis de les quals les nostres pimes són especialistes excelsos, però només en part d'aquests processos. La globalització força sovint exigeix productes o serveis acabats, o sèries massa llargues o d'infraestructura industrial o financera massa costosa per…

Totes les propostes van encaminades a l'agilitat de l'economia productiva. Per tant, inexcusablement les noves activitats han de poder estar en fase productiva en un màxim de 7 dies hàbils, a comptar des de la data de la comunicació fefaent de finalització dels treballs previs segons el projecte tècnic aportat. En anteriors propostes hem indicat la immediatesa de l'inici de la nova activitat, però cal deixar legislat que el termini no pot passar mai dels set dies hàbils. Ha de constar en la normativa bàsica i referir-s'hi qualsevol altra norma de rang inferior o conseqüència d'aquella. Legislació mediambiental: equilibri, agilitat…
Pàgina 6 de 8