Propostes per al dia D+1
Aportacions per al debat
Catalunya Business Friendly
Responsabilitat individual del compliment de les normes establertes.

Responsabilitat individual del compliment de les normes establertes.

Agilitat torna a ser l'objectiu. Agilitat en el sentit d'aprofitament del temps, però també agilitat en el compliment de les normatives establertes.

Per a aconseguir-la, proposem el següent procediment de treball en l'obertura de nous establiments, noves propostes o noves activitats.

Les Administracions hauran dictat algunes normes d'obligat compliment referides a qualsevol activitat. En tots els casos, com en l'actualitat, serà necessària la presència d'un tècnic, que és el responsable de la redacció del projecte inicial, el qual s'haurà de lliurar a l'Administració competent en el cas, prèviament a l'inici de les obres de nova planta o de reformes del que ja existeixi. L'Administració corresponent, en el mateix moment de rebre la documentació tècnica, donarà permís d'inici dels treballs a realitzar, el qual ha de servir també per a l'inici de l'activitat nova, amb l'única obligació del promotor de finalitzar completament el projecte i comunicar el final de les obres o modificacions i la conseqüent posta en servei.

A partir d'aquell moment, l'Administració podrà executar la inspecció pertinent, en un període màxim de tres mesos. Si no es realitza la inspecció, s'aplicarà el principi del silenci administratiu positiu. Si es realitza la inspecció, poden donar-se tres casos diferents:

  • La nova activitat compleix la normativa.
  • La nova activitat compleix fil per randa el projecte però no la normativa.
  • La nova activitat no compleix el projecte.
  • En el primer cas, que serà el més habitual, es tancarà l'expedient corresponent, amb la conseqüent corroboració del manteniment de l'activitat.

En el segon cas, el responsable de l'incompliment serà el tècnic signant i director del projecte. Automàticament haurà de comportar la inhabilitació d'aquest tècnic per a un temps que variarà en funció de l'error de projecte. No es precintarà l'activitat però s'exigirà al promotor que l'adeqüi a la normativa, amb càrrec al tècnic director de projecte, en un termini breu i concret de temps.

En el tercer cas, es procedirà a precintar l'activitat i a inhabilitar al promotor per a exercir-la durant un període proporcionat en funció de la gravetat de l'incompliment.

En cas de què l'Administració corresponent no realitzi la inspecció en el termini reglamentari i l'activitat incompleixi la normativa, s'haurà d'adequar aquella a la mateixa amb càrrec als pressupostos públics corresponents i comportarà la inhabilitació professional del responsable tècnic de l'Administració per un període proporcional a la gravetat de l'incompliment.

S'ha de regular el sistema de recursos a les decisions administratives, que hauran de basar-se en informes tècnics realitzats conjuntament pel Col·legi Professional corresponent i un tècnic de l'Administració i que s'hauran de resoldre en un període màxim de 30 dies els jutjats econòmico-administratius.

Sorgeix un problema quan l'activitat a realitzar, atesa la constant evolució tècnica i industrial, ecològica i mediambiental, encara no està regulada. En aquest cas, el més lògic seria adequar-la a la normativa més semblant i evolucionar-la en base als estudis i experiències tècniques. El promotor podria decidir entre esperar a la publicació de la normativa o arriscar-se a aplicar l'existent i haver d'anar-la adequant de forma paral·lela a l'evolució de la normativa. Pot estudiar-se un acord promotor - Administració en el sentit de col·laboració en el desenvolupament de la normativa, amb beneficis temporals per al promotor per ajudar a pal·liar els efectes econòmics que l'adequació a la mateixa pot reportar.

Naturalment, tots aquests processos han de ser supervisats i controlats per les Agències Antifrau pertinents.

Comparteix amb:


Deixa un comentari

Especifica tota la informació requerida (*) on s'indiqui. El codi HTML no és permès.